ZAGRANICZNA PRAKTYKA ZAWODOWA – HISZPANIA

Holaa!!! Kolejny raz uczniowie Zespołu Szkół Agrobiznesu w Bolkowie, mieli okazję przeżyć niezapomnianą przygodę oraz odkryć niekończące się możliwości świata, który po odbyciu praktyki zawodowej za granicami kraju stoi przed nimi otworem. Wszystko to dzięki projektowi Erasmus Plus.

Cały maj, młodzież kształcąca się w zawodach technik hotelarstwa i technik usług gastronomicznych oraz zasłużeni piekarze, spędzili na praktycznej nauce zawodu w zakładach branży hotelarskiej i gastronomicznej w przepięknej hiszpańskiej miejscowości, jaką jest Sewilla, stolicaandaluzyjskiego folkloru „flamenco”, oraz czwarte pod względem wielkości miasto Hiszpanii, położone nad Gwadalkiwirem.

Wszystko zaczęło się na Plaza de Cuba, gdzie po długiej podróży odebrały nas rodziny, u których mieliśmy mieszkać przez kolejny miesiąc. Pierwszy poniedziałek spędziliśmy na zwiedzaniu starego miasta Sewilli z przewodnikiem. Mogliśmy zobaczyć min: Alkazar, Katedrę Najświętszej Marii Panny, Torre del Oro (Złotą Wieżę), arenę walk byków oraz zapierający dech w piersiach Park Marii Luisy z Placem Hiszpańskim.Podsumowaniematrakcji był lunch w restauracji z typową andaluzyjską kuchnią. Wtorek był dniem spotkania w organizacji partnerskiej, którą była INCOMA oraz pierwszej wizyty w miejscu odbywania praktyk, aby ustalić harmonogramy pracy.Przeznastępnecztery tygodnie uczniowie szlifowali nabyte w szkole umiejętności.Czas ten przepleciony zostałnam jeszcze dwoma kulturalnymi doznaniami. Wieczorem tradycji, z niezwykłym Flamenco show, połączonym zezwiedzaniem Museo del Baile Flamenco oraz wizytą w Kordobie, gdzie widzieliśmy Mezquita – przebudowany na katedrę meczet, jedno z najwspanialszych dzieł architektury islamu.W wolnym czasie zwiedzaliśmy coraz to dalsze zakątki Sewilli, zawieraliśmy nowe znajomości, organizowaliśmy wspólne spotkania.

Niestety „wszystko co dobre szybko się kończy”. Tak samo nasza przygoda 28 maja dobiegła końca i z żalem opuściliśmy stolicę Andaluzji, jednak bogatsi o nabyte doświadczenia i z pięknymi wspomnieniami.Młodzież jest bardzo zadowolona z miejsc pracy oraz atmosfery tam panującej jak i słonecznej pogody, która towarzyszyła nam niemal przez cały pobyt.

Dziękujemy Panom Starostom za danie naszympodopiecznym możliwości poszerzenia swoich umiejętności zawodowych, zwiększenia kompetencji językowych, międzykulturowychoraz społecznych, poprzez umożliwienie nam zrealizowania praktyki zawodowej w Hiszpanii. Każdy uczestnik praktyk może poszczycić się otrzymanym potwierdzeniem zdobytych kwalifikacji– dokument Europass Mobilność, certyfikat odbycia praktyk oraz certyfikaty ukończenia szkoleń językowych i kulturowo – pedagogicznych.

EH

Author

zsabolkow

Zespół Szkół i Placówek im. Wincentego Witosa w Bolkowie.